جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۰۷:۱۷منبع: مانا

هادی حق‌شناس:
هنوز به موقعیت پیش از تحریم‌ها نرسیده‌ایم

باشگاه خبری فراساحل: دو سال پس از مدیریت جدید در سازمان بنادر و دریانوردی، این روزها ضرورت تغییر و تحول در ساختار مدیریتی این سازمان هر از چندگاهی از گوشه و کنار محافل بندری شنیده می‌شود. تاخیر برخی از تکالیف تاریخی بنادر جنوبی کشور، سردرگمی در برگزاری مزایده اپراتوری بندر شهید رجایی و فقدان روزآمد کردن تجهیزات استراتژیک، شاید تنها برخی از معضلاتی باشد که قرار بود طی دوسال گذشته انجام گیرد. دکتر هادی حق‌شناس مشاور مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی معتقد است که بسیاری از برنامه‌های سازمان طبق روال طبیعی در حال انجام است.

جناب حق‌شناس با توجه به شایعاتی مبنی بر جابجایی مدیریت‌ها و احیانا آغاز دوره‌ای جدید در سازمان بنادر و دریانوردی، ارزیایی شما درباره عملکرد دو ساله سازمان بنادر ودریانوری چیست؟ تصور می‌کنید طی این مدت تا چه حد نیازهای فعالان بندری تامین شده است؟
من درباره جابجایی‌ها نه تایید می‌کنم و نه تکذیب، اما درحال حاضر هنوز در شرایط تحریم بسر می‌بریم و طبیعتا به آن حجم و نرم از حضور لاینرها که پیش از سال 90 به بنادر ایران می‌آمدند، دست نیافته‌ایم. اگر از حیث تخلیه و بارگیری و جابجایی کانتینری و خطوط کشتیرانی‌ها مد نظر شماست، به دلیل اینکه به سال 90 و نقطه قبل از تحریم‌ها نرسیده‌ایم، نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم. اما هم اکنون شرایط تخلیه و بارگیری در بنادر ایران شرایط مطلوبی دارد و حدود 25 اپراتور با روال عادی به کار خود می‌پردازند.


اما از حیث ساخت و ساز، چه در بنادر شمال و چه در مناطق جنوب در حال انجام است. اسکله، موج شکن، توسعه زیرساخت‌ها ساخته شده است و در دو سال گذشته نیز این روند ادامه داشته است. از حیث تجهیز بنادر؛ زمانی که در تحریم بوده‌ایم اقدامات اساسی شده است و همچنین ازنظر فاینایس‌های خارجی اگر تحریم‌ها نبود شاید فاینایس هم تمام شده بود و تجهیزات به بنادر ورود می‌کردند. لذا چون در شرایط تحریم بوده‌ایم، بخشی از برنامه‌ها به نتیجه نرسیده است اما آنچه که مسلم است بسیاری از کارهای جاری با روال طبیعی خود در حال انجام است.

باتوجه به دوران پسا تحریم فکر می‌کنید این تجهیزات، خدمات بندری مورد نیاز را می‌تواند پوشش دهد یا به تجهیزات جدیدی نیاز داریم؟
برای حوضچه شماره دو، 18 دستگاه گنتری کرین برای تخلیه کانتینرهای کشتی نسل جدید نیاز داریم که اقدامات اساسی آن صورت گرفته است. از این 18 دستگاه،  فاینانس 12 دستگاه از طریق صندوق توسعه ملی تامین شده است و هشت دستگاه دیگر از طریق منابع داخلی تامین می‌شود.

آیا با تعمیر تجهیزات کنونی نمی‌توان این دو حوضچه را پوشش داد؟
نه آن تجهیزات دیگر قدیمی شده است.

چه برنامه‌های برای حوضچه سوم دارید؟
پیش‌بینی سازمان این است که میزان تخلیه و بارگیری بنادر متناسب بارشد اقتصادی کشور سیر صعودی داشته باشد و بنابراین نیاز به حوضچه، تجهیزات و امکانات جدید است. البته یکی از سیاست‌های سازمان بنادر ودریانوردی این است که به سمت سواحل مکران برود و بنادر به بیرون از دهانه خلیج‌فارس توسعه یابند.



  کد خبر : 838
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  منبع: مانا

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :